handlettering challenge augustus



Het was ook gelijk een challenge voor mezelf!
 
lk wilde voor één keer de discipline proberen op te brengen om elke dag een quote te handletteren en dat een maand lang! En....het is me gelukt al kostte het af en toe de nodige moeite om tijd én zin te maken.
Bij deze challenge kreeg je elke dag een woord en dan mocht je daar zelf een eigen invulling aan geven. De vrijheid om zelf een quote uit te zoeken bij een gegeven woord leek me wel te doen. Ik ben niet het type dat blindweg elke gegeven quote gaat letteren. Het moet wel een beetje bij mij passen anders motiveert het me niet.
Aangezien ik nog niet zo goed ben met handletteren, heb ik ook met mezelf afgesproken om regelmatig uit mijn comfortzone te gaan om zo nieuwe dingen te leren.
 
 
Hieronder zie je alle 31 quotes die ik voor deze augustus challenge heb gemaakt.
 
 
1 Dit was een super klein kriebeltje op een super klein papiertje. Voor het eerst iets geprobeerd met schaduw. 
 
2 In deze zit een fout! 'nocturne' moet het zijn i.p.v. 'nocturnes'. Voor het eerst met een witte pen op een donkere ondergrond geschreven.
 
3 Deze is heel  lief ... maar vandaag geen zin gehad om uit mijn comfortzone te gaan.
 
4 De achtergrond bewerkt met ecoline, dat was een uitdaging en dan ook nog tekenen erbij. Niet zelf bedacht ... gewoon een plaatje nagetekend.
 
5 Niet uit de comfortzone... maar ik hou er van!
 
6 Hij is zó leuk! Natekenen is voor mij toch een heuse uitdaging.
 
7 Hier lag de uitdaging vooral in het lettertype en het inkleuren van de letters. Ik heb er niet echt geduld voor.
 
8 Voor deze heb ik een mooie eigen  foto uit Oostenrijk, uitgeprint op stevig glad papier. Een kleine tekst erop met gouden gelpen. Ik ben verliefd op deze!
 
9 Klein beetje geoefend met schaduw en stipjes in de grote letters. De uitlijning vind ik af en toe best lastig.
 
10 Deze vind ik zo gaaf dat ik hem heb ingelijst en aan mijn schoonmoeder heb gegeven. Hij hangt in middels bij haar in de woonkamer te shinen!
 
 
11 Hier heb ik voor het eerst met aquarel potloden gewerkt en zelf getekend. Niet geweldig maar de quote maakt het helemaal goed....
 
12 Bij deze weer eens een achtergrond gemaakt met ecoline, opgebracht met een sponsje.
 
13 Zwart-wit is niet zo mijn ding maar zo af en toe moet je toch iets proberen. De bloemetjes zijn nagetekend van een stempel(die ik zelf niet heb, anders had ik 'm gewoon gestempeld),
 
14 Lettertype is ver uit mijn comfortzone....de koffie niet!
 
15 Deze had ik al eens eerder gemaakt voor mijn schoonmoeder en bij een cadeautje met moederdag gegeven.
 
Dit is de envelop waar het gedichtje in zat.
 
16 Voor het eerst is het me gelukt om eens fatsoenlijk kleuren te blenden.
 
17 Even een beetje stoer doen.
 
18 Voor het eerst met waterverf en een penseel geschreven en gelijk geprobeerd te blenden....was leerzaam. de woordjes " ja jij" heb ik gestempeld. Stempel ingekleurd met waterverf.
 
19 Weer eens een nieuw lettertype uitgeprobeerd.
 
20 Vergeten de hulplijntjes uit te gummen.
 
21 Moeilijke letters. Het is meer tekenen dan schrijven.....oh ja onderstaande gaat natuurlijk over mezelf, hahaha!
 
22 Deze ziet er zóó simpel uit maar ik heb er wel eerst twee weggegooid.
 
23 Ik had zin om met vuur te spelen. De tekst is geschreven met een kalligrafie stift.
 
24 spelling is voor mij geen uitdaging maar die smurf zeker wel!
 
25 Dit is zo waar....het houdt je koppie lekker opgeruimd.
 
26 Over de eerste was ik niet tevreden dus heb ik er nog een gemaakt maar die was helaas niet veel beter.
 
27 Bouncing letters....ja dat moest ik toch ook eens proberen.....ik vind het maar lastig.
 
28 We doen nog maar eens een nieuw lettertype....ook hier weer meer tekenen dan schrijven.
 
29 Even een kladje.
 
30 Het kind in mij....gelpennen in alle kleuren! ik word er zo vrolijk van.
 
31 De laatste dag van de maand.

Joepie! Ik heb de challenge volbracht!


 
 

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer