handletteren (2)

Nog steeds ben ik af en toe lekker aan het handletteren.


Ik had al een set van 10 ecoline brushstiften.
Behalve de ecoline stiften gebruik ik ook fineliners en gelpennen in verschillende kleuren.
Er zijn nog veel meer mooie stiften en pennen die ik graag zou willen bezitten maar het is nogal een prijzige bedoening. Nadat ik twee Pentel brush stiften tot mijn beschikking had gekregen om ze te testen en er een review over mocht schrijven, was ik helemaal verkocht! Dus maar eens diep in de buidel getast en alle ontbrekende kleuren erbij gekocht. Wat ben ik blij met die stiften.


Een dubbele kaart van zwart glimmend cardstock. Hier heb ik met een witte Edding krijtstift Het woord "Hoera"geschreven. De rest is met een witte gelpen van Sakura gedaan.


Ongeveer hetzelfde ontwerp als hierboven maar dan omgekeerd, qua kleur. Dit is een enkele kaart van de Hema "Hoera is geschreven met een ecoline brush stift. De rest met een Edding fineliner.


Ik heb er ook een achterkantje op getekend met zwarte fineliner.

Nog een verjaardagskaartje maar dan in een kleurige versie. Hier heb ik een oranje, gele en groene ecoline brush stift gebruikt. De rest is met fineliners van de Hema gedaan.

Omdat dit ook een enkele kaart is, heb ik de achterkant met donker- en lichtgroene fineliner gepimpt.


Voor deze kaart op A5 formaat heb ik als ondergrond een cardstock van Peter Rabbit gebruikt. Een vintage cardstock van Studio Light. Geschreven en getekend met ecoline brush stiften in roze en paars. Het woordje "jarig" heb ik gestempeld. Met de roze brushpen heb ik de stempeltjes ingekleurd en daarna aangebracht op de ondergrond. Alle dunne lijntjes zijn weer gemaakt met de fineliners van de Hema.

Nog even een close-upje van de stempels.


Bij dit ontwerpje werd ik geïnspireerd door het wikkel van een chocolade reep van Johnny Doodle. Heerlijke chocolade maar ook leuke lettertypes op het wikkel.
Gebruikte materialen: lichtbruine en zwarte ecoline brush stiften, bruine fineliner, gelpennen in de kleur: goud en zilver.


Een tikkie melig was ik wel toen ik dit maakte. De kilogrammetjes heb ik zelf getekend, de dikke dame heb ik nagetekend van een plaatje op internet. Alles is met paarse en roze fineliner gedaan. De inkleuring met ecoline brush stiften.

De binnenkant van een verjaardagskaartje voor een van mijn schoonzussen. De buitenkant was geen handlettering. Gebruikte materialen: bruin cardstock, bruine ecoline brush stift en bruine fineliner.

En toen kreeg ik de Pentel brush stiften om te testen. Een zwarte en een roze. "Pas op" is met de ecoline stift geschreven. De rest met de pentel stiften. Ze schrijven een stuk kleiner/fijner dan de ecoline stiften.


Hieronder heb ik stempels van de Action en handlettering met elkaar gecombineerd.
De tekst is geschreven met een zwarte Pentel brush stift. De vlinders en bloemen zijn ingekleurd met de ecoline brush stiften. Het was wel een priegelwerkje.


Nadat ik alle kleuren Pentel brush stiften besteld had, heb ik onderstaande gemaakt en in de keuken opgehangen. Tekst is allemaal met de Pentel stiften gedaan. De tekeningetjes met de pastel stiften van Stabilo.


Cadeau labeltjes voor een paar dames. Licht beige gewolkt cardstock, bakkerstouw en geschreven met de zwarte Pentel brush stift,

Deze is geschreven met een roze Pentel stift. De schaduw is met een pastel roze Stabilo stift gemaakt. de tekeningetjes en de omranding van de wolk is met pastelblauwe Stabilo gedaan.
Het roze cardstock verloopt van donker naar licht roze, daar heb ik verder niets aan gedaan maar de blauw-witte ondergrond van de wolk heb ik gemaakt met ecoline en water.

Ik had nog een lief plaatje liggen en daar moest natuurlijk op gehandletterd worden. Ik heb hier alleen de gouden gelpen van Sakura voor gebruikt.

Op dit plaatje heb ik zwarte fineliner en de zwarte Pentel stift gebruikt. De stipjes in het woord "Hoera"zijn met een zilveren gelpen van Sakura gedaan.

Ooh....weer een reep chocolade van Johnny Doodle!.....En weer inspiratie opgedaan van de wikkel! Achtergrond is gemaakt met ecoline en water. De tekst is geschreven met zwarte en bruine Pentel stiften.

Deze heb ik gemaakt voor mijn schoonzus nadat zij een auto ongeluk had gehad. Gelukkig is ze er redelijk heelhuids van af gekomen en vond ze de kaart erg leuk.
Het kaartje met envelop is van de Action. Geschreven en getekend met zwarte en oranje Pentel stiften. Het wit is met een gelpen van Sakura gedaan.



Op dit moment ben ik bezig met een challenge. Ik moet van mezelf de hele maand augustus elke dag een spreuk handletteren. 
Wanneer ik de challenge heb volbracht dan laat ik dit weer zien op mijn blog.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer