Kipshoarma met paprika - radijssalade

Weer een heerlijk maar ook gemakkelijk recept uitgeprobeerd!



Kipshoarma met paprika-radijssalade

 Zoals altijd heb ik het recept weer een beetje aangepast.
Aangezien wij met twee personen zijn pas ik vaak de hoeveelheden aan maar dat is ook redelijk logisch. Verder pas ik het aan om het naar onze eigen smaak te maken.
Mijn man houdt niet van rauwe groenten dus dan snijd ik die heel fijn of ik bak het even.
In het officiële recept is alle groente rauw en niet zo klein gesneden als ik heb gedaan.


Wat heb ik gebruikt voor dit recept voor 2 personen?

200 gram kipdijfiletreepjes- shoarma
1 flinke sjalot
1 zak(75 gram) veldsla
een halve komkommer
een half bosje radijs
1 rode puntpaprika
verse peterselie(een kwart van een bosje of plantje)
Remia friteslijn naar smaak


Voor 4 personen kun je alles verdubbelen.
In plaats van veldsla, kun je natuurlijk ook een andere slasoort gebruiken.
Een normale paprika kan natuurlijk ook in elke gewenste kleur en je kan ook sladressing gebruiken in plaats van de Remia. Het is maar net wat je het lekkerst vindt!
Je kunt deze salade eventueel serveren op een broodje naar keuze.


Bereiding:

De kipshoarma kan je in een koekenpan zonder olie of boter in 10 minuten gaar bakken.
De Veldsla ontdoe ik van worteltjes, was het en laat het uitlekken.( dat hoeft officieel niet want het is al gewassen en de worteltjes kun je gewoon eten.)
De sjalotten heb ik gesnipperd.
De komkommer is in kleine blokjes gesneden.
De radijsjes zijn klein gesneden
De paprika is in kleine reepjes gesneden en 10 minuten gebakken in een andere koekenpan met een beetje olijfolie.
De peterselie is grof gesneden.

Alle ingrediënten voor de sla kun je mengen met de dressing.
Schep de salade op een bord en daarbovenop de kipshoarma.

Eet smakelijk!



TIP: Ik gebruik bij het snijden van verse kruiden altijd een klein Gardena snoeischaartje, die uiteraard niet in de tuin gebruikt mag worden. Hij ligt altijd netjes in de keukenla. Je kan daar nog veel meer dingen gemakkelijk en snel mee klein krijgen: lente- of bosuitjes, citroengras, etc.


De inspiratie voor dit recept kwam weer uit de Allerhande het kookblad dat je elke maand bij Albert Heijn kunt krijgen. De recepten staan ook op de website van Allerhande.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer