Piadina met kipkebabsalade en tzatzikisaus

Ik kijk altijd graag in de Allerhande naar recepten en doe ook ideeën op. Zo zag ik een tijdje geleden iets nieuws. Althans, voor mij was het nieuw. De piadina, een Italiaans platbrood.
Toevallig waren van de week de kipdijfiletreepjes kebab in de aanbieding. Ik kreeg het idee om er de piadina mee te vullen maar er moest nog wat bij anders vind ik het zo saai. Dat werd dus een salade van veldsla, paprika en mais. Er moest ook nog een lekker sausje bij....tzatztikisaus. Die maakte ik zelf met crème fraiche in plaats van Griekse yoghurt. Ik vind de Griekse yoghurt tegenwoordig niet zo lekker meer.

De ingrediënten:
Voor 4 piadine(= het meervoud van piadina).
-pakje piadina(4stuks)
-zakje veldsla(75 gram)
-half potje mais(potje 340 gram)
-2 puntpaprika's in reepjes
-bakje kipdijfiletreepjes kebab(400 gram)

 
Voor de tzatzikisaus.
- 1 grote teen knoflook, fijngehakt.
- 1 komkommer, geraspt en uitgelekt
- half bakje verse dille
- 1 klein bakje crème fraiche(125 gram) of Griekse yoghurt
- cajunkruiden naar smaak(Of een beetje peper en zout)

De kip heb ik 10 minuten gebakken in een koekenpan zonder toevoeging van olijfolie. De paprikareepjes heb ik 10 minuten gebakken in een koekenpan met een scheutje olijfolie en een kippenbouillonblokje. De laatste minuut heb ik de mais er bij gedaan en even mee laten warmen.
Na die 10 minuten heb ik de kip, de paprika en de mais bij de veldsla in de kom gedaan en goed doorgeroerd.
In de tussentijd heb ik de tzatzikisaus gemaakt door alle ingrediënten voor de saus goed door elkaar te roeren.
Als laatste moesten de piadene verwarmd worden. 1 minuut per kant maar dat staat gewoon op het pak.
De sla met de kip heb ik op 1 helft van de piadina gelegd en daarna de piadina dubbelgevouwen. De tzatzikisaus heb ik er apart bij geserveerd.

Wij zijn maar met zijn tweeën en hadden dus veel te veel. Ik denk dat de hoeveelheid goed is voor 4 personen. De volgende keer maak ik dus maar een kleiner portie....maar één ding is zeker! We vonden het beiden heerlijk en voor herhaling vatbaar.

Oh ja, ingrediënten die niet helemaal opgaan hoef je natuurlijk niet weg te gooien. Ik heb de overgebleven piadine, mais en dille ingevroren. Zo kan ik het een volgende keer gebruiken voor een ander gerecht.













                                                                        

                                          

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer