Borduren met kruissteek


Borduren doe ik erg graag. Ik maak meestal niet al te grote dingen omdat ik vrij weinig tijd heb en dan duurt het zo lang voordat ik iets af heb.
Wat je hieronder ziet is niet alles wat ik geborduurd heb maar hetgeen ik thuis aan de muur heb hangen.
Bij mijn moeder en zusje hangt ook veel borduurwerk van mij aan de muur en ik heb ook vaak kaarten geborduurd die  ik dan vervolgens opstuur.
Behalve dingetjes voor aan de muur en kaarten heb ik ook aardig wat keukentheedoeken en keukenhanddoeken voorzien van kerstborduursel. Onderaan het blog zie je hier een voorbeeldje van.



De plaatjes!




Lief konijntje......
en ja....ik ben ook een Disney fan maar dat komt weer eens een andere keer aan bod.



Forever Friends.

Nog meer beertjes!



Een boeketje bloemen.



Beatrix Potter.

Schattig clowntje.



Winterlandschap.
Nog een keer winterlandschap.



Lief muisje op een kerstbal.

 Kerstmannetje met heel veel cadeautjes....

 ...en nog een kerstman.


 Kerstboompje in blauw en zilver.
 Kerstsokje.


Hieronder een voorbeeld van een set van twee theedoeken en een keukenhanddoek.
Op deze manier heb ik er meerdere gemaakt zodat ik tijdens de kerstperiode ook wat kersterigs in de keuken heb.

Op de theedoeken is het een stuk makkelijker om te borduren dan op de handdoek.
De patroontjes zijn van eerder gemaakte kaartjes of, zoals te zien, de sokjes die ik eerder geborduurd heb.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer