Broodje hamburger met pittige hummus


 
 
 
Deze keer geen inspiratie uit een receptenblad maar ik had zomaar heel veel zin om iets klaar te maken met hummus. Ik had ook trek in een broodje hamburger en zo is dit recept beetje bij beetje ontstaan. Het kost je niet veel tijd want in een kwartiertje staat je hamburger op tafel.

Ingrediënten voor twee hamburgers:
 
1 runder bouillonblokje
1 courgette in kleine blokjes
1/2 bakje (tros) cherry tomaten in kwarten
1 zak rucola (75 gram)
2 (sesam)broodjes
2  verse hamburgers
1/2 bakje hummus (met een smaakje)
scheut salsasaus per broodje
 
 
bereiding:
 
De hamburgers gaar bakken in een droge koekenpan. Olie is niet nodig omdat er genoeg vet uit de hamburger komt. Met 7 minuten per kant zijn mijn hamburgers gaar.
In een andere koekenpan de courgette bakken met een klein scheutje olijfolie en een bouillonblokje. Na 10 minuten de tomaatjes toevoegen en 5 minuten mee laten garen. Het vuur uitdoen, de rucola toevoegen en goed doorroeren.
 
Ondertussen snijd je de broodjes doormidden en op de onderste helft smeer je een laagje hummus. Daarop doe je een beetje van het courgette mengsel en daar bovenop de hamburger. Als laatste nog een scheutje salsasaus op de hamburger en dan afdekken met de bovenste helft van het broodje.
Het overgebleven courgette mengsel kun je naast het broodje serveren als lauwwarme salade.
 
 
 

-Je kan zelf hummus maken maar ik heb deze keer "kant en klare' hummus gebruikt van de versafdeling van Albert Heijn. Ze hebben daar vaak lekkere variaties op de gewone hummus. Zo had ik eens pompoen hummus en deze keer had ik pittige hummus. Allebei erg lekker.
Als ik hummus over heb, dan vries ik dat, in porties, in. Het blijft prima van smaak.
- In plaats van een gewone verse hamburger, is bijvoorbeeld ook een Blonde d'Aquitaine burger of een zelfgemaakte burger heel lekker. Bij mij ligt het er een beetje aan wat ik toevallig nog in huis heb.
- De salsasaus die ik heb gebruikt is van Mesa Mexicana, maar je kan natuurlijk ook zelf salsa(saus) maken. Het is maar net hoeveel zin je hebt of hoeveel tijd je wilt besteden aan het bereiden van je maaltijd.
 
eet smakelijk!
 
 
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer