Pasen

 
 
 
 
 Elk jaar, een paar weken voor Pasen, decoreer ik de woonkamer en de tuin met Paasspulletjes.
Tot vorig jaar had ik altijd een klein kunst kerstboompje staan en dat propte ik helemaal vol met chenille kuikentjes in verschillende maten en groottes. Ook hing het vol met houten paashangertjes. Nog een paar slingers en kettingen erin en verlichting zodat het 's avonds ook nog leuk is om naar te kijken.  
 
   
Dit jaar wilde ik eens wat nieuws. Het kunstboompje had zijn beste tijd gehad en de versiering eigenlijk ook. Met kerst heb ik alvast een nieuw kerstboompje gekocht. Ook wilde ik nieuwe versiering in het boompje.Nu heb ik gekozen voor vlinders, vogels en glazen paasballetjes. Ik had liever glazen eitjes maar daar kon ik niet aan komen. 
 
 
een paar close upjes van de paasboom.
 
 
 
 
Sommige vlinders en vogels koop je met een knijpertje eraan maar er zijn er ook veel die een metaaldraad hebben. Om een ruime keus te hebben heb ik dus gewoon alles gekocht wat ik mooi vond. Op alle vogels en vlinders met metaaldraad heb ik een knijpertje geplakt zodat ze gemakkelijker in de boom te doen zijn.
  
Het was nog een heel karwei maar dat kwam ook omdat ik het dubbel deed. Mijn moeder kreeg ook een heel nieuwe uitzet voor haar Paasboom van mij.
 
 
 
Behalve vlinders en vogels wilde ik ook gevulde glazen eitjes maar die zijn moeilijk te vinden(ik zoek hier al jaren naar maar heb ze nog niet kunnen vinden). Met kerst heb ik dan maar kleine glazen balletjes gekocht en ze zelf gevuld met verschillende spullen in kleuren die mooi bij Pasen staan. Het zijn verschillende vullingen geworden, Bijvoorbeeld: breigaren, veertjes, stukjes boa, deco gras, lametta en strooisel figuurtjes. Alle balletjes hebben ook een bijpassend ophangdraadje gekregen.
 
Eén potje voor mijn moeder en een potje voor mezelf.

 
Andere jaren knutsel ik ook regelmatig wat Paasspulletjes.
Hieronder zie je er een aantal. 
 
 
 
  
 
 
Paasstukjes maken vind ik ook leuk.
 
 
 
 De rest van de benedenverdieping is ook versierd. In al mijn hangplanten heb ik wat versiering gehangen.
 
 
 
Verder is het huis versierd met allerlei kleine gekochte paasdecoratie zoals bijvoorbeeld hieronder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
We hebben zelfs echte Zwitserse Paaskuikens!
 
 Buiten natuurlijk ook wat Paasdeco!  
 
 
 

Fijne Paasdagen!  

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Glas uit het Beierse Woud

Schloss Tarasp in Zwitserland

Kerstshow bij Tuincentrum de Driesprong in Zoetermeer